چرا بازاریابی موتورهای کاوش ( دستگاه لیزر ) ضروری است؟

یکی از جنبه های اساسی دستگاه لیزر ساخت سایتی است که جستن و فهم آن برای کاربران و ربات های موتورهای جستجو آسان باشد . هرچند موتورهای کاوش زیاد هوشمند شده‌اند اما هنوز نیز نمی‌توانند صفحات اینترنت را آن‌گونه که انسان‌ها فهم می‌کنند , ببینند و فهم و شعور نمایند . به همین خاطر دستگاه لیزر به موتورهای جستجو یاری می کند مسئله وب سایت را فهم نماید دستگاه لیزر و اثرگذار بودن آن برای کاربر را تعیین نماید .
مشاجره مرسوم علیه دستگاه لیزر :

ما به طور مکرر با چنین جملاتی دستگاه لیزر مواجه می شویم :

هیچ مهندس تیزهوشی نمی‌تواند موتور جستجویی بسازد و طراحی کند که سایت‌ها را برای مرتبه بندی و ایندکس شدن ملزم به تبعیت از ضوابط و اصول خاصی کند . هر کسی که خرده هوشی داشته باشد در‌پی سیستمی ( موتور جستجویی ) خواهد بود که بتواند در هر گونه معماری را بخزد , کدهای پیچیده و حتی ناقص را تفسیر کند و هنوز هم راهی برای آشکار کردن نتایج دارای ربط به یوزرها بیابد . هیچ کس موتور جستجویی که تنها وب سایت های با صرفه شده را ایندکس کند و به آنها جايگاه بدهد نمیخواهد .
ولی شکیبایی کنید…

فرض فرمایید به صورت آنلاین عکسی از سگ خود را منتشر کرده اید . ممکن است یک آدم این تصویر را به این شکل تعبیر و تفسیر کند : یک سگ سیاه رنگ با میزان متوسط که در پارک بازی می‌نماید . این در حالیست که شایسته ترین موتورهای کاوش در جهان برای درک این گونه تصویر در گیر چالش خواهند شد . خوب اکنون سوال اینجاست که موتورهای جستجو به چه شکل میتوانند چنین تصاویری را شعور نمایند؟ خوشبختانه فرآیند دستگاه لیزر به وبمسترها اذن می دهد سرنخ هایی را برای موتورهای جستجو آماده آورند تا بتوانند از آن برای ادراک محتوای جان دار به کار گیری کنند . در حقیقت , اضافه کردن ساختار مطلوب به محتوای سایت برای دستگاه لیزر اضطراری است . درک بضاعت و توان ها و محدودیت های موتورهای کاوش به شما اذن میدهد محتوای تارنما خویش را به صورت درست بسازید , فرمت بندی کنید و در دست اشخاص قرار دهید . بدون روند دستگاه لیزر ممکن است محتوای تارنما شما برای موتورهای کاوش قابل مشاهده نباشد .
محدودیت های دستگاه های لیزر های فناوری موتورهای جستجو :

اکثر موتورهای کاوش با اصول مشابهی فعالیت می کنند . همانطور که در فصل نخستین یادگرفتن دستگاه لیزر توضیح داده شد , ربات‌های قلم جستجو , وب را می‌خزند , لینک‌ها را دنبال میکنند و محتوای جان دار را در مقر داده عظیم خویش ایندکس می کنند . آنان اینکار را با هوش تصنعی و مصنوعی انجام میدهند ولی فناوری‌های مدرن جستجو نیز فراوان توانا نیستند . محدودیت های فنی متعددی موجود است که منجر ساخت مشکل در قرار دادن تارنما در موتورهای جستجو و مرتبه بندی آنان می شود . ما برخی از محدودیت ها را به دنبال توضیح داده ایم :
مشکل ها خزیدن و ایندکس کردن صفحه ها تارنما :

فرم های آنلاین : موتورهای کاوش در تکمیل فرم های آنلاینی مانند فرم لاگین بسیار عالی عمل نمی‌کنند . به همین خیال و خاطر هر مدل محتوایی که در‌این فرم‌ها وجود داشته باشد از لحاظ موتورهای جستجو پنهان خواهد ماند .
صفحه های تکراری : سایت‌هایی که از سیستم های رئیس محتوا استفاده می کنند اکثر زمان ها نسخه های تکراری از یک کاغذ را ایجاد می نمایند . این یک خلل تعالی برای موتورهای جستجویی است که درپی محتوای اصیل میباشند .
مسدود شده در کد : ایرادات در خزش وب سایت احتمالا به خاطر بسته شدن برخی از موارد در فایل ( robots . txt ) باشد . این زمینه قادر است موتورهای کاوش را به طور کلی مسدود سازد .
ساختار ضعیف پیوند ها : در صورتی‌که ساختار پیوند تارنما برای موتورهای کاوش قابل شعور نباشد , احتمالا نتوانند به تمامی محتوای آن دست پیدا کنند یا این که آن را بخزند .
محتوای غیر متنی : اگرچه موتورهای جستجو در تلاوت نوشته غیر HTML بهتر گردیده اند , ولی محتوای مو جود در رسانه های غنی هنوز هم برای موتورهای کاوش زیاد قابل شعور نیستند . این مدل محتواها در برگیرنده متن ها در فایل‌های فلش , تصاویر , فایل‌های ویدئویی , فایل‌های صوتی و محتوای plug – in است .

#2 آنچه برای آغاز فراگیری دستگاه لیزر در وردپرس بایستی بدانید
اشتباهات مو جود در هماهنگی و منطبق کردن کوئری با محتوای وبسایت :


واژه های غیرعادی : متنی که با کلمه و واژه های رایجی که افراد برای کاوش از آن استفاده نمی کنند . برای مثال اشخاص ممکن است به جای کلمه و واژه کولر که جستجوی آن رایج است از عبارت دستگاه خنک کننده هوا بهره کنند .
لهجه و پیچیدگی های آن : عملکرد نمائید مواقعی که افراد به‌دنبال آن می باشند را پیدا کنید و عینا از همین لغت ها در محتوای خود فایده نمائید .
هدف گیری مکانی نامتجانس : مثلا ممکن است شما لهجه انگلیسی را در محتوای خویش به عمل ببرید در حالیکه اکثر مخاطبان‌تان فارسی زبان میباشند .
سیگنال های متنی گوناگون : مثلا فرض کنید